Obchodné podmienky
Marián Kán ml., so sídlom Podkoreňová 4151/7B, 977 01 Brezno
Kontakt Obchodné meno: Marián Kán ml., so sídlom Podkoreňová 4151/7B, 977 01 Brezno, IČO: 41862295, DIČ: 1075413658, IČ DPH: SK1075413658
Zápis v Živnostenskom registri Okresného úradu Brezno, číslo živnostenského registra: 630-9967
IBAN: SK94 8330 0000 0022 0265 2479 - FIO banka
Telefón: 0915 519 503
Email: info@jakama-ge.sk
Zodpovedný vedúci: Marián Kán ml.
Príjem objednávok cez e-shop: nonstop
Prevádzková doba: Po - Pia: 8:00-15:00 hod.
Výdajné miesto: Podkoreňová 4151/7B, 977 01 Brezno, Po – Pia: 8:00 – 15:00 hod.
Orgán dozoru: Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1, tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73, email: bb@soi.sk
Obchodné podmienky Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
Článok I.
Vymedzenie pojmov
Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) Jakama-ge.sk je Marián Kán ml., so sídlom Podkoreňová 4151/7B, 977 01 Brezno, IČO: 41 862 295, zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Brezno, číslo živnostenského registra: 630-9967 (ďalej len "Obchodník" v príslušnom tvare).
Obchodníkom je Jakama-ge.sk, Marián Kán ml., so sídlom Podkoreňová 4151/7B, 977 01 Brezno
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku.
E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.
Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať - vložiť do košíka, majú uvedenú cenu.
Kupujúci súhlasí s emailovou komunikáciou prostredníctvom e-shopu, ako aj telefonickou komunikáciou, pokiaľ je nesporné, že obchodník komunikuje s kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou.
Na vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.
Žiadosť o rezerváciu.
Kupujúci sa so žiadosťou o rezerváciu tovaru nezaväzuje k jeho kúpe. Obchodník bezodplatne a po dohodnutú dobu takto rezervovaný tovar pre kupujúceho na predajnom mieste podrží, čím kupujúcemu poskytuje možnosť zvážiť kúpu rezervovaného tovaru. Kupujúci je oprávnený žiadosť o rezerváciu kedykoľvek zrušiť. Obchodník je oprávnený žiadosť o rezerváciu zrušiť, ak nie je schopný zabezpečiť alebo podržať na predajnom mieste kupujúcemu tento tovar. Ak sa kupujúci rozhodne pre kúpu tovaru, vie tak spraviť len na základe platnej objednávky v eshope. K zániku rezervácie dochádza uplynutím doby rezervácie, alebo zrušením rezervácie zo strany kupujúceho.
Článok II.
Cena
Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú konečné vrátane 23 % DPH. Obchodník je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
Článok III.
Objednávka
Pre správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby. Objednávka vzniká potvrdením vybraného tovaru v e-shope, v nákupnom košíku, a následné kliknutie na tlačítko „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb. Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s obchodníkom. Po prijatí objednávky do systému eshopu sa kupujúcemu automaticky odošle potvrdzujúci email o prijatí jeho objednávky. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 4. tohto článku.
Potvrdením objednávky zo strany obchodníka vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a obchodníkom ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.
Ak obchodník nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže obchodník objednávku stornovať o čom kupujúcemu pošle e-mail. Taktiež má obchodník právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný obchodník vrátiť do 14 dní.
Článok IV.
Platobné podmienky
Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi pri preberaní tovaru)
platba vopred na bankový účet obchodníka
Platba pri osobnom prevzatí na mieste prevádzky nie je možná.
Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto všeobecných obchodných podmienok.
Obchodník môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav, a to zľavu z ceny za registráciu do e-shopu, zľavu na základe jednorazového zľavového kupónu – poskytnutý zľavový kupón je možné použiť na 1 objednávku a do dátumu splatnosti uvedenom na zľavovom kupóne. Zľava zo zľavového kupónu sa nevzťahuje na inštalačné objednávky. Poskytované zľavy nie je možné kumulovať.
Článok V.
Dodacie podmienky
Obchodník je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota. Tovar skladom je expedovaný v čo najkratšom možnom čase. Ak sa v objednávke nachádza viac produktov a časť z nich nie je skladom, obchodník o tom bezodkladne informuje kupujúceho a objednávka je riešená na základe dohody.
Tovar sa odosiela spolu s návodmi a ostatnými dokumentami. Faktúra je zasielaná elektronicky v prílohe informačného emailu o odoslaní objednávky kupujúcemu, alebo je pribalená k tovaru, ak tak bolo dohodnuté.
Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
Obchodník realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
kuriérskej spoločnosti Direct Parcel Distribution SK s.r.o., IČO: 35 834 498, registrácia: Okresný súd Bratislava I, oddiel: Sro, vložka číslo: 26367/B, so sídlom Pri letisku 5, 821 04 Bratislava – mestská časť Ružinov, Slovenská republika.
V prípade, ak si zákazník objedná produkty ktoré si vyžadujú špeciálnu prepravu kvôli bezpečnosti prepravovaného tovaru, (produkty vyššej váhy, nadrozmerný tovar, batérie, solárne panely), tieto produkty budú odoslané prostredníctvom prepravnej spoločnosti TOPTRANS EU a.s., Na Priehon 50, Nitra 949 01 IČO: 36703923.
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
Podmienky kuriérskych spoločností sú uvedené na stránke: https://www.jakama-ge.sk/doprava-a-platba a sú pravidelne aktualizované.
Obchodník sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.
Obchodník môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, ak tak bolo vopred dohodnuté, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v objednávke.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
Vlastnícke právo prechádza z obchodníka na kupujúceho momentom prevzatia veci od obchodníka alebo dopravcu.
Zakúpený tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ho obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník
Ak si tovar vyžaduje montáž alebo inštaláciu obchodníkom, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy
Kupujúci má právo stornovať objednaný tovar alebo službu do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa. Týmto nie je dotknuté právo spotrebiteľa uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy.
Článok IX.
Odstúpenie od zmluvy
Vrátenie tovaru bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa – odstúpenie od zmluvy pri kúpe tovaru prostredníctvom e-shopu.
Kupujúci, ktorí nie sú spotrebiteľmi, fyzickými osobami, ktoré v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekonajú v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (osoby, ktoré zakúpili tovar na firmu, resp. uviedli IČO) nárok na odstúpenie od zmluvy NEMAJÚ a článok IX. sa na nich nevzťahuje.
Spotrebiteľ má na základe zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 19 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo poskytnutia služby v prípade ak súčasťou dodávky je viacero tovarov pre začatie plynutia lehoty sa považuje dátum dodania posledného dodaného tovaru, ak si Obchodník splnil informačné povinnosti podľa tohto zákona, pre ostatné prípady sa uplatňuje ods. 2 alebo 3 Zákona. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
Spotrebiteľ je povinný písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu obchodníka počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, ak toto právo chce využiť. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, alebo jej kópiou, v prípade elektronického zaslania, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§21 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene, ako poistenú zásielku. Tovar nám nezasielajte na dobierku, zásielka nebude prevzatá.
Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 108/2024 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru. To neplatí v prípade ak obchodník navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 108/2024. Z.z.
Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Poučenie k odstúpeniu od zmluvy.
Vrátený tovar musí byť nepoužitý, v pôvodnom stave, so všetkými visačkami, a nesmie javiť známky opotrebenia a používania nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;
dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
dodanie tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa (napr. tovar upravený na mieru);
dodanie tovaru podliehajúceho rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze ako aj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom; dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený (napr. ponožky)
vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal obchondíka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal;
dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak (i) dodávanie digitálneho obsahu začalo a (ii) spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie o vyhlásení spotrebiteľa, že bol poučený (podľa § 17 ods. 12 písm. b) ZOS), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
dodanie ďalších tovarov a služieb vymedzených v §19 ods. 1 písm. a) až m) zákona č. 108/2024 Z. z.
Článok X.
Práva a povinnosti zmluvných strán
Za zmluvné strany sa pokladá obchodník a kupujúci.
Kupujúci je povinný:
prevziať objednaný tovar,
zaplatiť za prevzatý tovar dohodnutú odplatu obchodníkovi,
prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
Obchodník je povinný:
dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, formulár na vytknutie vady, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
Článok XI.
Ochrana osobných údajov
Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom.
Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 21 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
- právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
- právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby – § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvane,
- pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail.,
- právo na opravu osobných údajov – § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne,
- právo na vymazanie osobných údajov – § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,
- právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov – § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,
- právo namietať spracovanie osobných údajov – § 27 Zákona,
- právo na prenosnosť osobných údajov,
- právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov.
Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa. Tieto údaje sú spracúvané za účelom korektného vybavenia objednávky. Osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
Prevádzkovateľ poveril sprostredkovateľa, ktorý je prevádzkovateľom internetového portálu heureka.sk so službou Overené zákazníkmi, spoločnosť Heureka Shopping, s.r.o. so sídlom Karolínska 650/1, 186 00 Praha, IČO: 02387727 / pricemania.sk so službou Hodnotenie obchodu, spoločnosť Pricemania s. r. o., so sídlom Karpatská 6, 811 05 Bratislava, IČO: 43860599, aby v mene prevádzkovateľa e-shopu spracúvala jednorázovo osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mail a informácie o objednanom tovare za účelom hodnotenia kvality nákupu. Pre účely tohto hodnotenie zašle sprostredkovateľ jednorazový e-mail kupujúcemu s možnosťou hodnotenia.
Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase koľko času strávite prezeraním stránok a informácie o tom z akých stránok k nám prichádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok. Vďaka týmto súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší obsah. Preto tieto súbory vnímame ako náš oprávnený záujem. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google a podobne.
Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnuť zbieranie súborov cookies, spravte tak v nastaveniach vo svojom internetovom prehliadači.
Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely e-mailového marketingu, súhlasil so zasielaním e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu.
Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, e-mailová adresa sú poskytnuté na dobu 5 rokov. Tieto osobné údaje nie sú poskytované tretím stranám.
Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto e-shop okamžite zmaže. Odhlásenie je možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu.
Článok XII.
Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
Obchodník má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve obchodníka si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
Pri určovaní výšky náhrady škody obchodník berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
Obchodník má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a formulár na vytknutie vady,né podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo podmienok vytknutia vád, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke obchodníka.
Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj podmienky vytknutia vád.
Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj podmienky vytknutia vád a súhlasí s ich znením.
Tieto všeobecné obchodné podmienky a podmienky vytknutia vád sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim, ako aj sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho vytknutie vád alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb., Zákona č. 108/2024 Z. z., Zákona č. 18/2018 Z. z., Zákona 391/2015 Z. z., Zákona č. 22/2004 Z. z. ako aj Zákona č. 513/1991 Zb.
V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť
1.10.2024
Podmienky vytknutia vady - internetového obchodu (e-shopu)
Tieto podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť všeobecných obchodných podmienok
1. Vytknúť vadu je možné len tovaru, ktorý bol zakúpený u obchodníka a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
2. Ak je kupujúcim spotrebiteľ (t. j. fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania), poskytuje sa na všetok ponúkaný tovar záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak.
3. V prípade, že ide o použitý tovar a kupujúci bol na túto skutočnosť pri kúpe výslovne upozornený, záručná doba je 12 mesiacov.
4. Práva spotrebiteľa pri vytknutí vady sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, Občianskeho zákonníka, ako aj týmito podmienkami vytknutia vady.
5. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, riadia sa jeho práva a povinnosti ustanoveniami Obchodného zákonníka. V tomto prípade je záručná doba 12 mesiacov a tieto podmienky vytknutia vady sa na takéto obchodné prípady nevzťahujú.
6. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od obchodníka ak si tovar preberá kupujúci osobne alebo ním splnomocnená osoba, v deň jeho prevzatia.
7. Kupujúci je povinný vytknutie vád uplatniť do dvoch mesiacov od zistenia vady najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Odporúčame však vytknutie vád uplatniť bezodkladne.
8. Obchodník nezodpovedá za vady:
a) ktoré spotrebiteľ spôsobil sám; svojím konaním, nekonaním alebo opomenutím;
b) o ktorých spotrebiteľ pri prevzatí tovaru vedel; resp. bol na vadu výslovne upozornený a spotrebiteľ s týmito vadami výslovne súhlasil;
c) ktorých vytknutie vady odporuje povahe tovaru aj jeho životnosti (napr. batérie), hlavne uplynutiu doby trvanlivosti tovaru;
d) pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru;
e) ktoré sú spôsobené bežným opotrebením tovaru spôsobeného bežným používaním;
f) ktoré vznikli jeho nesprávnym či nadmerným používaním, nesprávnou údržbou, používaním v rozpore s jeho účelom, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, z ktorého je tovar vyrobený, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru;
g) ak prišlo k porušeniu ochrannej plomby na tovare;
h) spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na/do tovaru alebo jeho súčasti, vrátane neodbornej montáže;
i) uplatnené u obchodníka po uplynutí záručnej doby alebo lehoty na použitie, ak je táto dlhšia ako záručná doba;
j) ktoré vznikli v dôsledku montáže dodatočne montovaného príslušenstva a doplnkov, ako aj demontáže akéhokoľvek príslušenstva či súčasti výrobku;
k) ktoré vznikli z dôvodov vyššej moci, najmä pôsobením prírodných javov a vonkajším prostredím (napr. krupobitím, záplavami a pod.);
l) ktoré vznikli používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru podľa návodu na používanie,
m) zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar zo strany spotrebiteľa,
n) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
o) zásahom do produktu, ktorým sa vykonajú zmeny, ktoré kvalitatívne zlepšujú produkt ale neboli vykonané výrobcom alebo ním poverenou osobou
p) používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
9. Pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, zodpovedá obchodník len za vady, ktoré má vec pri prevzatí spotrebiteľom.
10. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas . Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.
11. Pre tovar, pri ktorom bola vytknutá vada, je potrebné vypísať Formulár na vytknutie vady , vhodne ho zabaliť spolu s dokladom o kúpe a zaslať ako doporučenú zásielku poštou (nie dobierkou), alebo priniesť osobne na kontaktnú adresu.
12. Ak je predmetom vytknutia vady tovar, ktorý je napríklad pevne zabudovaný, kupujúci je povinný ho nedemontovať a poskytnúť maximálnu súčinnosť za účelom vykonania obhliadky predmetu vytknutia vady obchodníkom alebo treťou osobou určenou obchodníkom.
13. Obchodník potvrdí prijatie vytknutia vady a kupujúcemu bezodkladne vydá potvrdenie o uplatnení vytknutej vady tovaru spolu s uvedením lehoty, v ktorej vadu odstráni. Za deň uplatnenia vytknutia vady sa považuje deň jej doručenia obchodníkovi, najneskôr však momentom, kedy obchodník znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu vytknutiu vád. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení vytknutia vady. Potvrdenie o vybavení vytknutia vady bude zaslané písomne v prípade že vytknutie vady bolo zamietnuté.
14. Lehota na odstránenie vady oznámená obchodníkom podľa predchádzajúceho bodu nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
15. Práva kupujúceho pri uplatňovaní vytknutia vád:
Ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, spotrebiteľ má voči nemu za podmienok uvedených v bode 13. až 15 právo na:
- odstránenie vady opravou alebo výmenou (viď bod 16 až 23),
- právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (viď bod 24 až 31).
16. Na to, aby si spotrebiteľ mohol uplatniť voči obchodníkovi práva zo zodpovednosti za vady je povinný vytknúť vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby, počas ktorej obchodník zodpovedá za vady. Ak vadu v uvedenej lehote nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady obchodníkovi zaniknú.
17. Spotrebiteľ má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ si musí právo uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak toto právo spotrebiteľovi zanikne.
18. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Spotrebiteľ môže vytknúť vadu opakovane, ak preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou, v takom prípade obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na opakované vytknutie vady sa nevzťahuje lehota dvoch (2) mesiacov uvedená v bode 13 vyššie. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje bod 13. vyššie.
19. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si však nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by obchodníkovi spôsobili neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti (vrátane okolností podľa predchádzajúcej vety).
20. Obchodník opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote (viď potvrdenie o vytknutí vady) primeranej povahe veci a závažnosti vady po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu a účel tovaru.
21. Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
22. Ak sa so spotrebiteľom nedohodnú inak, obchodník dodá opravený tovar alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa nedohodnú inak.
23. V prípade, že spotrebiteľ neprevezme tovar resp. plnenie ani v lehote určenej obchodníkom vo výzve na prevzatie tovaru, zašle mu obchodník druhú výzvu na prevzatie na príslušnej prevádzke vo forme doporučenej zásielky s doručenkou a určí sa mu na to ďalšia dodatočná lehota 30 dní.
24. V prípade, že obchodník poskytne podľa bodu 20 tohto článku spotrebiteľovi ďalšiu dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru a spotrebiteľ ani počas tejto ďalšej dodatočne stanovenej lehoty (lehota sa počíta od dátumu doručenia vyznačeného na doručenke, alebo uloženia na pošte, ak sa zásielka vráti ako nedoručená) vec nevyzdvihne, obchodník je oprávnený s nevyzdvihnutým tovarom nakladať spôsobom uvedeným v bode 22.
25. Obchodník upozorňuje spotrebiteľa, že ak spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže obchodník tovar predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru, obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na jeho úschovu, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
26. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila.
27. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy (aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty), ak:
a) obchodník tovar neopravil ani nevymenil,
b) obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 OZ,
c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 OZ,
d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
34. Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 24 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
35. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
36. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 24, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
37. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
38. Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote, nie kratšej ako 14 dní, neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
39. obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr, resp. odo dňa odstránenia veci, ktorá bola nainštalovaná, obchodníkom.
40. Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
41. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.
42. Tieto podmienky vytknutia vady sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia obchodníka.
43. Kontakt pre zasielanie vytknutia vady: Jakama-Ge, Podkoreňová 7B, 977 01 Brezno, info@jakama-ge.sk